Komentara: 54
Pregleda: 4860

Raspušten Bunjevački nacionalni savet

22.07.2013. u 15:24h
Raspušten Bunjevački nacionalni savet

Posle više od pola godine, konačno je rešeno pitanje Nacionalnog saveta bunjevačke nacionalne manjine. Kako sednica Saveta nije održana više od šest meseci, predsednik BNS Branko Pokornić, obavestio je nadležno Ministarstvo.

Prošle nedelje, 19. jula stiglo je Rešenje Ministarstva pravde i državne uprave, kojim se raspušta BNS i imenuje Privremeni organ upravljanja. Na čelu ovog Organa, shodno rezultatima izbora iz 2010. godine i broju mandata u Savetu, našla se Suzana Kujundžić Ostojić, dok su ostali članovi Organa Kata Kuntić, Branko Pokornić, Dragan Kopunović i Nikola Babić.

Primopredaja dužnosti obaviće se 20. avgusta u 12 sati. Zadatak Privremenog organa upravljanja biće obavljanje tekućih poslova i završavanje započetih, poput izdavanja udžbenika, standardizacije bunjevačkog jezika, upisa dece na izborni predmet bunjevački govor sa elementima nacionalne kulture, organizovanje nacionalnih praznika...

Privremeni organ upravljanja funkcionisaće sve do izbora novog Nacionalnog saveta, koji se očekuju u junu 2014.godine.

Postavljeno pre 11 godina i 10 meseci
Komentara: 54
Pregleda: 4860

Povezana vest

Povezane teme

nacionalni savet bunjevaca

branko pokornić

bunjevački nacionalni savet

nacionalni savet bunjevačke nacionalne manjine

Komentara
54
Napiši komentar
Vesko
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Nisi vise glavni, nisi ni trebao biti, vec si vldao na silu, ne postujuci ranije potpisani koalicioni ugovor.
Terali ste zeca, a isterali ste mecku.Nije ni cudu, kada ti i Mirko uvek cackate mecku.Odavno sam
vam predlagao da se sporazumete, a vi ste terali inat.Svi ne valjaju, samo ste vas dvojica "dobri".
Vesko
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Taman ste lepo proveli i opustili u Baji, samo je nekima od vas izmaknut stoc, na kojem ste sidili.
veseli
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
"Privremeni" organ za privremenu naciju!
Amerikanac
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
FALA BOGU !!! Niste ni tribali da se oformite.... Ovaj grad NIKADA NECE NAPREDOVATI skroz dotlek dok se budu delili na bunjevce, hrvate, srbe, madjare, nemce itd... itd... Ljudi to vreme je PROSLO !! XXI. vek je !!!
boa
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@amerikanac@

Da imaš pravo, neki to ne shvataju, čak ne vide da je leto pa u njima cveta šovinizam....prosto izbija iz njih kao visibabe u proleće ...samo to ne važi za ovaj grad već za ceo region, posebno bih izdvojio zapadni deo ...
ffilozoff
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Ovo me podseca na svadju u Sns-u. Samo je razlika sto su se sns-ovci posvadjali na janjetini-raznju,a bns-ovci na ribljoj corbi na bunjevackoj zemlji u Baji! Znaci narod je opet izgubio od ljudi koji vole pojesti i popiti!
salasar
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
sto bi kazli: Eee takoc :D
Vesko
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Niste hteli Suzanu,sada ce te morati prihvatiti i pomiritise sa to cinjenicom, da ce ona biti glavna
do sledecih izbora u BNS.To ste mogli uraditi i bez ove tarapane, samo su Branko i Mirko sprecavali,
misleci da ce oni ostati dozivotni, jer su navikli u poltici, menjajuci boje i dres,pogotvo Mirko.
Toliko vasih saopstenja, a ni jedna se ne odnosi sto građšane interesuje.Obojica ste u gradskom
parlamentu, a ni reci o korupciji i sta se desavalo sa privatizacijama.Cutali ste celo vreme,Branko i kao
socijalista a Mirko kao iskusan pliticar, koji je mogao spomeniti primer sta se desavalo u AGROKOM-
INATU SUBOTICA, jer od te firme je i on imao koristi, kao i njegov kolega pom. predsednika Opstine,
poznati Brka i dobitnik nagrade najlepse baste.Svi ovde nabrojani, ni jedno slovo nisu izustili o pljac-
kama i privatizacijama sta se desavalo, a toliko saostenja od "najveceg" Bunjevca i monarhiste,
pa sada i od uticajnog vojvode na ovim prostorima.
pravdak
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Nije ovo Suzanina pobeda,ovo je privremeni organ,tako da se vi Hrvati nastrojeni vama bliskim Bunjevcima rano radujete.Bice izbora pa ce se neke stvari razresiti.Zivili Bunjevci koji ne daju svoje casno ime ni za sta!
Pero Lozac
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@pravdak
Ti nikako da shvatis neke stvari. Bunjevaca ce biti sve dok imaju podrsku drzave.. Nju je polako gube...Nemoj zaboraviti da je 1.7 Hrvatska pristupila Eu...Da na proslavi nije prisustvovala delegacije samo PROTOKOLARNO nego u najacem sastavu (predsjednik, zamenik premjera i ministar vanjskih poslova) i sasvim slucajno su sva 3 iz SNS...pouzdano znam da je i tema bunjevaca bila na tapeti...i opet igrom slucaja kao privremeni organ stavljaju 2 osobe koje su bliske sa Hrvatima...ko razume shvatice....
Vesko
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Ljepi nas bivsi pridsidnik.Toliko se trpa u sve,a ne svaca da je i njega vrime prigazilo.Nije mu pomo-
gla ni pripadnost u SPS-u i njihova zaleđina,koji su i stvorili ovaj lik od Bunjevca, jos 199o-te god.
boa
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@Vesko@ "Ljepi naš bivši pridsidnik" ???? E sad sam video i pročitao sve....
boa
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@pero lozac@


Kako ne znaš pouzdano da je bilo reči kako jedna država članica EU ne dozvoljava srpskoj nacionalnoj manjini da koristi svoje pismo, svoj jezik, da se školuje, da ima svoje novine, televiziju kao što npr. hrvatska manjina ima pravo u Srbiji??? To taj tvoj pouzdani izvor nije načuo? Nije ni načuo kako Dalmatincima fali još jedna kap pa da se obrate evropskom parlamentu u vezi sa više nego čestim premlaćivanjem njihovih ljudi u unutrašnjosti ?? Onda verujem da nije ni čuo kako već kukaju što su ušli u EU jer tamo naravno nisu konkurentni pa hoće izmenu sporazum cefte na koju više nemaju pravo??
Nije ni čuo kako kukaju što im je došlo 20% manje bogatih Rusa , Bosanaca i ostalih gostiju jer su im usluge i same cene veće od Španije , Turske i Grčke? Jedino mi je žao što Dalmatinci kao narod ispaštaju zbog šovinista u unutrašnjosti...
pravdak
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
pero lozac-ti si nesto pogresio,tu mozda koja moz podneti vas prodane kockaste je samo Suzana,e a drugi sigurno ne! E,pa zato i nismo da li da nam Suzana komanduje,ovo je privremeni organ.Bice ga ako bude neke sloge,ako ne zbogom.Jos nesto i vas Kuntic se nekad izjasnjavao kao Bunjevac [*...*]
Vesko
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@ boa, ne zelim se pravdati sto sam napisao,samo na konto tvog komentara taj izraz "ljepi" po-
nekad koristim jer sam cuo od hrvatske knjizevnice Vesne Rudan, kada je pre nekoliko godina bila
i gostovala na nasoj televiziji, poznata po britkom jeziku, kritikujuci i svoje politicare u Hrvatskoj,
a taj izraz upotebila je kada je govorila o bivsem predsedniku Tadicu.
Inace ucio sam spkohrvatski, a pricam ekavicom i bunjevacki, zavisno sa kim pricam i gledam da
ne lomim jezik,onako kako sam navikao.No ne treba da smeta ako neki puta upotrebim ni hrvasku
rijec ili izraz, ako smo tolerantni.Misli da to nije jeres.Ovo samo pisem tebi za objasnjene, jer ipak
smo se jedno drugima obracali, na primerenom nivio, citam i cenim misljenja i drugih koji ne misle
kao ja, samo da nema vređanja,pozivanja na mrznju i slicno, a svacije je pravo da komentarise
kako zna i ume, a moze malo i sa humorom, samo bez vređanja i niskih udaraca.Pozdrav.
boa
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@vesko@ aha ok, sorry , na trenutak sam pomislio da ni ti kao neki ovde , ne znaš gde staviti "i" a gde "j" .
Gaga
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Pero, drž se ti lopate, olovka će ti iskliznit. Bunjevaca je bilo i kad je ode bila kaka druga država, a biće i' i u budućim, ako i' bude, to nema veze sa državom.
Pero Lozac
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@Boa

Prije nego sto pocnes da bilo sta pises razmisli sta ces napisati..2011 godine su Srbi kao manjina za kulturu dobili 11 miliona kuna (1,5 milon eura) direktno iz proracuna. Na svakim parlamentarnim izborima Srpska manjina ima automatski 3 saborska zastupnika + oni koji se biraju na manjinskim listama i u vladi imaju uvek barem jednog ministra! Ukupno gradovima i opstinama gde postoje preduslovi za osnivanje skola i razreda na srpskom jeziku ih ima. Siguran sam da nisi cuo za gimnaziju " Kantakuzina Katarina Branković" u Zagrebu koja je NAJMODERNIJA GIMNAZIJA u Hrvatskoj i koja je izgradjena iz sredtava iz proracuna HRVATSKE. U Vukovaru postoji Srpska gimnazija i tehnicka skola na Srpskom jeziku.Sto se tice izdavastva, postoji Tjednik novosti koji izdaje SNV, u svakoj zupaniji postoji posebno županisko vijece SNV koje se finansira iz prorcune zupanije.. Zakonski je regulisano broj manjiskog ucesca u javnoj upravi proporcionalno % manjinskog stanovnista u Zupaniji. To vazi isto i za Policiju. Sto se tice premlacivanja dalmatinaca..postoji teritorijalni antagonizam u svakoj drzavi. Hoces reci da je izmisljena prica o premlacivanju u Kragujevcu ili da ne nabrajam dalje? Majstor si u selektovanju informacija koje prezentujes. Izvor? Osoba koja je licno bila prisutna sastanku delegacija...Bivsi poluticar sa ovih prostora i dalje jako uticajan u Hrvatskoj..mislim da je suvisno ime....Turista je manje doslo jer je HR je skupa za turiste a ne zbog bezbednosti...mesas babe i zabe...A svima je odavno jasno da ti sa bunjevcima nemas nikakve veze osim sto mrzis sve sto ima H od Hrvatskog...Ja moje izvore mogu navesto odakle sam izneo podatke a li lupetas ko maksim po diviziji. Izvrces stvari kako bi ti voleo da budu a one su daleko od istine....

Koliko dobija Hr manjina u Srbij? Koliko parlametarnih zastupnika ima HR manjina u Srbiji? Koliko ima HR skola u Srbiji? O reciprocitetu nema potrebe da pricas jer ga nema...veruj mi da bi ja prvi bio sretan da imam prava kao Srbi u Hr.
Pero lozac
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@gaga

Ti se mani politike, drz se josaga..nije to za tebe, puno toga ne shvatas pa cak ni moj nick...Suvisno je pokusati nesto objasniti nekome ko ne vidi dalje od svog nosa...
Namćor
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Ja bio na odmoru i kad sam došo vidim konačno ima lipi visti!
Svaka čast na istrajavanju. Vidi se da su ljudi bili u pravi i sad je to konačno i Ministarstvo potvrdilo. A još više cenim što se nisu oma nasadili na kamere i saopštenja ko Pokornić i Bajić. Svaka čast i čestitke još jedared!
GRGO
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Eto i mene da štogod kažem,=pravi Bunjevci nedajmo se da nas posvađaju ovi drugi bunjevci=.Naće se već kaki pravi Bunjevac škulovan za pridsidnika.
boa
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@pero lozac@

Dirane, još ti tribaš puno puno pasulja i krompira ručkati, mnogo knjiga pročitati...

Zastupljenost manjina svugde se ogleda u njenoj brojnosti.
Znači, hrvatska manjina dobija shodno njenoj brojnosti u Srbiji, tj. Subotici a ima vas 9%
Srpska manjina u Hrvatskoj, tj. Vukovaru broji 35%
Naravno da se taj procenat smanjuje kada se gleda na državnom nivou, pa takođe pošto na državnom nivou Srba ima više u Hrvatskoj, nego Hrvata u Srbiji , normalno je da Srbi imaju više zastupničkih mesta na svim nivoima.
Shodno brojnosti Srba od 35% npr. u Vukovaru , trebale bi sva imena na tablama, oznakama, ulicama, u opštinama, sudovima, školama biti na srpskom jeziku, baš kao što je i u Subotici sve tako na hrvatskom, uprkos skoro 3 puta manjoj populaciji, logično trebalo bi da se u mestima sa većinskim srpskim stanovništvom u Hrvatskoj službeno koristi srpski jezik. A da li se koristi?
Ne mrzim nikog niti branim nekog, samo gledam realno stanje.

Da se ne vraćamo u prošlost koliko bi bilo Srba danas da nije bilo slučajnog ili sistematskog uništavanja Srba u 2 svetskom ratu , i da nije cica maca slučajno pojela nekih 250 000 Srba 1995?Zaista, ja bih ti ispunio želju i dao bih ti ista , 100% ista prava kao što je imaju Srbi u Hrvatkoj.
Za turizam nisam nigde napisao da je problem bezbednost, pročitaj pre nego što odgovoriš i spominješ babe i žabe.
Pošto ne znaš ništa o zastupljenosti manjina u parlamentima i sistemima modernih država, nema vajde tebi dalje replicirati na komentare, ako još nisi shvatio, daleko si ispod mog intelektualnog nivoa, poštedi sebe i nemoj se dalje blamirati.
Pero lozac
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@boa
opet kazem, ne pokusavaj nesto sto ti ne ide...ako vec mislis pisat bunjevacki...onda se kaze DERANE MORAS JOS PUNO GRAVA POIST a ne polu srpski pulu nevesto bunjevacki...vidi se da nemas veze sa bunjevcima...
Ja sam govorio drzavnoj razini, ne o lokalu. I ne znam odakle ti podatak da ima svega 9% Hrvata u Subotici. Proporcionalna zastupljenost? Dobar vic... postoji velika razlika izmedju ljudi koji su postavljeni po partiskom kljucu a pripadnici su jedne nacije a druga je prica direktno po nacionalnom kljucu. Koliko policajaca ima Hrvata u Srbiji, koliko nacelnika javnih institucija ima da su Hrvati...koliko se daje iz drzavnog proracuna.
Po pitanju manjinskih prava ces morati jos jako puno grava pojesti da mozemo divaniti na istom nivou. Ja sve sto kazem mogu dokumentovati jer sa bio jako dugo aktivan i raspolazem podatcima....

A sto se tice II sv. rata....ajmo se vracati jos dalje ako zelis....Sadasnja RH nema nikakve veze sa NDH...
boa
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@pero lozac@

Popis stanovnika iz 2011 godine> Subotica : ukupno 105681

Mađari 34511 32.66%
Srbi 31558 29.86%
Hrvati 9698 9.18%
Bunjevci 9236 8.74%
Jugosloveni 2728 2.58%
Crnogorci 1210 1.14%
Romi 2586 2.45%

U ukupnom državnom udelu Republike Srbije, Hrvati 57900 ili 0.81%

U ukupnom državnom udelu Republike Hrvatske, Srbi 186633 ili 4.4%, njihov broj je bio mnogo veći 1991 kada ih je bilo 581663 i činili su preko 12.2% stanovništva u Hrvatskoj ali kao što sam napisao tu razliku je pojela cica maca....ili kako ti kažeš nema veze tadašnja NDH sa sadašnjom RH?

Ti sad gledaj u državnom ili lokalnom udelu , okreći uzduž i popreko, tako je kako sam napisao.
Teško svima gde si ti bio aktivan i kakvim ti polažeš " PODATCIMA ", ali nastavi da se blamiraš i dalje , ko sve danas hoće da piše komentare ....
vertex
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Ovaj popis je politički izmanipulisan jer su odvojeni Bunjevci od Hrvata što je srbijanska izmišljotina, nigde u svetu priznata,a među Jugoslovenima je najviše "kriptohrvata" tj.onih koji zaziru od bilo kakve nacionalne identifikacije.Da ne kažem koliko je apsurdno uopšte uvoditi rubriku "jugosloven" danas kad je jugoslovenska ideja istorijski mrtva.
Dakle,svako pozivanje na ove podatke je obično politikantstvo.
boa
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@vertex, pero lozac@

Ha ha ha, ovo su zvanični statistički podaci, rezultati popisa iz 2011 godine.
Da u pravu si, da sam na tvom mestu žalio bih se Republičkom zavodu za statistiku, žalio bih se hrvatskom zavodu za statistiku za rezultate u Hrvatskoj, Wikipediji, žalio bih se univerzumu što rezultati popisa nisu onakvi kakve bi ti želeo ...pa izvoli, nemoj gubiti vreme.

Rubrika Jugosloven se ne uvodi posebno, već se tako ljudi izjašnjavaju, bez tvoje ili nečije druge dozvole. Ah da, to još nisi znao da svako može da se slobodno izjašnjava kako hoće?
Pa dobro došao u 21 vek, napravi vremensku mašinu pa se vrati u nekoliko vekova unazad, pošto tebi tako očigledno više odgovara.
Pametnom dosta a ti nastavi i dalje sa blamiranjem ovo postaje zanimljivo!
pravdak
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
U Srbiji se kaze srpska Vertex,a ne srbijanska naucite nesto puno gledas novogovor.Dobro kazes da je normalan popis u Subotici bi bilo 50-tak Hrvata sve ostalo su Bunjevci i mozemo samo da vas zalimo. U Madarskoj su Bunjevci dva puta sakupili vise od 1000 potpisa i jos nisu nas priznali za manjinu zbog ogromnog lobiranja hrvatske drzave.No,promenice se i to kad tad.Uspeli ste pohrvatiti na hiljade Srba i Bunjevaca,no nisu svi na prodaju ne zaboravi! Zlo se zlom vraca!
cule
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
BOa
Sto se tice Cirilice u Vukovaru da li ti forsiras uciti Beogradjane Nemacki posle bombardovanja Beograda u 2 svetskom ratu
Odgovori mi i posle ces imati odgovor na Cirilicu u VUKOVARU
cule
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
HRVAT BUNJEVAC I KATOLIK je kao SVETO TROJSTVO jedno isto telo
Zato i nas Sibenski Kardinal dolazi da posvecuje ovogodisnju DUZIJANCU svoje brace Bunjevaca koji su grana Hrvatskog naroda
cule
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
GRGO
FaljenIsus malo si me razocaro jer pravi Bunjevci su oni koji znaju da su Hrvati ko moj tata dida pradida uvik su se prijavljivali i nisu bili MANIPULISANI ni od Austrougarske ni od Kraljevine Hrvata Srba i Slovenaca a ne samo Srba kako nekie ulizice 1918 kazu ni u Sfrj ni u Srbiji
1962 godine je na njegovom vencanom listu pisalo Hrvat kao i mojoj mami
ZBOGOM i bolje da divanis o tvojo zetvi ili josagu
Ivan Merz
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Nama je svima popo kazo u crkvi na misi da se svi tribamo prijavit ko Hrvati,a ne ko Bunjevci jel da nas ovako država Srbija vara.
Vajdar popovi znadu šta divane,barem mi koji virujemo u Boga i Crkvu katoličku tako mislimo.Metnili su po svim crkvama u Subatici i slike Stepinca koji je bio Hrvat da ga virnici štuju.A u većini crkava su i slike Ivana Merza,mladog derana s knjigom u rukama koji je bio zdravo pobožan i škulovan,a i on je bio Hrvat.
Ja ne razumim kako ondak Srbija misli od Hrvata u Srbiji pravit Bunjevce koji ćedu ić u crkvu i tamo slavit hrvatske svece,osim ako ne misli ji uvirit da ne iđu u crkvu.Smišno!
Fala Bogu da mi Bunjevci imamo take uzore ko što su Stepinac i Merz;Srbiju cigurno nećemo pitat za mišljenje jel nam nije važno.
pravdak
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
E moj Ivane,pa to je najveca tuga da popovi namecu nacionalnost bilo kome,to je krivicno delo! A toliko je pedofila u crkvi da je smisno kome su oni autoritet.Glavni posao je otimanje majkama starim kuce i imovinu.Ne hvali se a Stepincem on je poznati [*...*]
boa
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@cule@

Da ljudi znaju sa kim imaju posla kada vide tvoje komentare i da znaju da je reč o veoma bolesnom čoveku kome je uzor stepinac.......

Zagrebački nadbiskup Stepinac je od prvih dana zdušno blagoslovio stvaranje "katoličke države", kako je on često nazivao NDH. 12. aprila 1941. godine sastaje se sa generalom Slavkom Kvaternikom, po proglašenju NDH. Prvi put se sastao sa Antom Pavelićem odmah po njegovom povratku 16. aprila 1941, četiri dana nakon proglašenja NDH, i izrazio punu podršku ustaškom režimu.
Stepinac u pismu papi Piju XII u pismu od 18. maja 1943. godine navodi da je U NDH pokršteno oko 250.000 pravoslavnih Srba. Pokrštavanje je vršeno nasilno, jer mnogi Srbi nisu imali izbora, mogli su ili da budu pokršteni ili da budu ubijeni. Dosta ih je, čak, pobijeno i posle pokrštavanja.
Nadbiskup Stepinac je bio potpuno svestan postojanja koncentracionog logora Jasenovac, ali se o tome nije javno protivio.
Kako se bližio kraj rata, Stepinac je najviše zazirao od pobede komunista, pa se zato u potpunosti složio sa Pavelićevom linijom.
Bunjevac
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Bunjevci svi na okup, jer je naše najdragocenije blago:NAŠE IME u opasnosti, nedajmo bolesnim umovima izroda svoga roda, da ga otimaju, i da nam drugo daju!
N e slušajte te bolesnike koji nas zovu Hrvatima, oni su lopovi naših tradicija, koji su uvek i koji će uvek samo sramotu doneti na naše ime, na naše milo bunjevačko ime!!!!
cule
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
BOA
TI si iz CETNICKE linije za razliku od mene koji je samo miroljubivi Bunjevac koji priznaje svoje Hrvatsko poreklo
Tu je cela prica a tvojih ekstremista Hrvatskih i Srpskih nemoj mesati sa ovim narodima iz Panonske ravnice jer ih nema ni medju Hrvatima ni Srbima
Koliko puta sam ti to ponovio
Izgleda da te je Oluja ovde donela zato mrzis sve Hrvate koji su ovde miroljubiv narod
cule
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Pravdak
Pusti ti Ivana na miru jer niko nas ne primorava da budemo ono sto jesmo a to je Bunjevci grana Hrvatskog naroda
duka
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Najgore je od svega ode sto se svi pripucavate ko je ovo a ko ono, a ni jedan od vas ne pise na Bunjevackom, to ti je dokaz koliki ste svi BUNJEVCI, nemam nista protiv nikog al manite se vise ko je ko, ko oce da bude Hrvat nek bude ko mu brani, a ostavite ljude na miru koji se izjasnjavaju ko BUNJEVCI, jer Ja neznam ko sta ima od papira, al Ja cigurno imam kod mene da je moj DIDA koji je rodjen 1892 , znaci za vrime AUSTROUGARSKE bio BUNJEVAC, a Vi divanite sta ocete. FALA LIPO
Ivan Merz
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Nemož virovat šta niki ljudi ode pišu.Kažu da je je "bolestan" onaj kome je Stepinac uzor.Stvarno?Pa Stepinac je svetac katoličke crkve,a to znači da ga štuje milijardu i pol katolika odaleg do Brazila,a broj oni koji ga ode smatraju "bolesnikom" je "mačiji kašalj" spram broja katolika.Pa ko je onda tu bolestan?Neće bit da je sav svit bolestan,a ovi ode zdravi neg baš obratno.
cule
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
DUKA
Moguce da je tvoj dida bio samo Bunjevac
Tu nije problem svi smo mi Hrvati ovde bili Bunjevci ali neki su se prijavljivali ovako neki onako
ALI
zajednicko je to da smo kad cackamo malo unazad pre 1600godine svi dosli iz Hrvatske srednje jedan krak i juzne Hrvatske i zapadne Hercegovine drugi krak
i zato kazemo Bunjevci jer ih je bilo i sa reke Bune da dodju ili verzija da su tamo ziveli u Bunjama takozvanim kamenim kucama
Tu je cela prica tako da i jedni i drugi su isti narod ista Katolicka vera imena obicaji muzika tamburice itd
Tata mi se zove Sime deda Stipe a pradida Jakov najpoznatiji hotel u Opatiji nosi naziv Sveti Jakov Sve su to najcesca imena u Hrvatskoj
ZBOGOM dirane idji i udvaraj se curama po sorovima ako oces malo Bunjevacki
boa
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@cule@

Ne možeš ti biti Bunjevac, a ni Hrvat, jer nijednom normalnom Hrvatu stepinac nije uzor, ti si samo biće koje hoda na dve noge ovim svetom bez trunke mozga u glavi....
pa ti sad koristi još duplo toliko pseudonima iz svakog komentara se prepoznaješ , fuj
cule
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
BOA
Prvo
vidis da sam kulturan i ne vredjam te vec te ZALIM
Veran sam i kunem se pred Bogom da retko mozda jednom ili dva puta pre nekoliko meseci sam koristio drugi pseudo koji nije lazan vec starosedeoc sto je tacno
Drugo
Stepinca ni ne poznajem jer sam rodjen ovde a nikada nisam ni cuo a ti bolje znas jer si izbegao odatle tako da..
Trece da skratimo ovaj DIVAN
Pogledaj na stranici 8 NAGRADJIVANJE POCASNI GRADKANIN i od dole 5 ili 6 komentar
KERAC i njegov you tube
Gde kao istoricar Tavankucanin detaljno govori o istoriji HRVATA ovde u Vojvodini..
Cudno na javnoj tv Madjarske a ne ovde da ne bi slucajno saznali pravu ISTINU o BUNJEVCIMa ili HRVATIMA
Ali..i posle gledanja tog videa tebi je mozak toliko ispran da i belo vidis crno
JADNICE
duka
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
CULE

Pod prvo nije dirane vec derane, al ni to nije bitno el vidim da ne znas, 1600 god. mi smo dosli iz DALMACIJE a ako nisi znao u to vrime to nije bio dio Hrvatske vec su Italijani vladali sotim prostorom , samo toliko o tvom poznavanju bilo cega, zato budi ti Hrvat i Ja nemam nista protiv, al mani se onog sta ne poznas, moj pradida je bio Antun, dida Stipan, a baco mi se fala bogu jos uvik zove Ivan, a Ti ako oces da znas stogod prvo procitaj sta su divanili Ivan Antunovic........ a ne da slusas ovdasnje politicare onda mozes slobodno da napises i stogod pametno. FALA LIPO
Ivan Merz
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
@boa:"ni jednom Hrvatu Stepinac ne može biti uzor"....Ta iđite,nemojte kasti!!!A ja bio na bunjevačkom hodočašću u Mariji Bistrici kad je papa Ivan Pavao II Stepinca proglasio blaženim.Taliko tušta svita još u životu nisam vidio na jednom mistu.Med njima je bilo i fajin Bunjevaca iz Subatice.U Hrvatskoj svako veće misto ima ulicu jel trg koji se zove po ovom svecu,tako da ako pišeš odaleg komegod pismo ko tamo stoji moraš napisat njegovo ime.Izdate su i poštanske marke s njegovim likom koje su cirkulirale cilim svitom....
boa
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Tebi, onima koji ti daju pluseve, očigledno jedan monstruozni ustaša jeste uzor, toliko o tome da među Hrvatima koji su sa ovih prostora nema sledbenika NDH i tog fašističko-nacističko-ustaškog perioda...oduvek sam bio mišljenja da ima puno boljih ljudi Hrvata u Hrvatskoj nego ovde...ali sada sam 100% siguran u to. Najgore su pokondirene tikve...
cule
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Pravdak
znas sta je zajednicko tebi i Boi ako niste ista osoba??
Da ste obojica AntiHrvati sto stvarni nije lipo sa vase strane
Ne znam zasto ih tako mrzite cak i vise nego one Albance na Kosovu koji su vam oduzeli SRPSKU KOLEVKU KOSOVO
A nemozete kazat da su vam Hrvati oduzeli Vukovar Dubrovnik Sibenik itd kad im pripadaju ti gradovi
Zato ne razumem vasu iskljucivu mrznju prema Hrvatima narocito ovde u Backoj gde nema ekstremista ni medju Srbima ni Bunjevcima tojest Hrvatima
boa
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Ma meni ste svi prijatelji, neki shvataju neke stvari neki ne, svejedno...Amerika ima 52 države neke su udajlene po par hiljada kilometara,ali se u svaki stanovnik izjašnjava samo kao amerikanac, brzo su shvatili taj koncept zajedništva i dostigli taj nivo svesti bez obzira na pretke, religiju, verovanja, zato na svima nama, zajedno sa još par velikih sila samo prave eksperimente i to po svemu sudeći vrlo uspešno...nekoliko svetlosnih godina su ispred nas....
cule
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
BOA
Reci mi da li imas prijatelja Hrvata ili Bunjevca ovde ?? Siguran sam da ne
Vidis meni jedan od dva najbolja prijatelja se zove Mitrovic Aleksandar i Srbin je
Obojica znamo da je bilo ekstremista sa dve strane ali mislim da treba okrenuti stranicu narocito kad na zapadu Islam dolazi velikom brzinom i nece kasniti da dodje kod nas
Zato bi pametnije da se svi Krscani pomire i zaborave Pavelica Mihajlovica Mladica Karadzica i podseti me ako sam zaboravio..nekoga
Videvsi broj Francuza koji su uzeli Islam lede mi se kosti i broj salafista
Juce je jedan Francuski salafista ubio glavnog laika u opoziciji u Tunisu
A u Francuskoj Arapi napadaju policijsku stanicu cak i jedan metro su zaustavili i napali i opljackali putnike kao na divljem zapadu a zene se setaju u integralnim haljinama gde ne vidis ni lice..
Tako kad vidim sta se vani dogadja i to je samo pocetak kao na Kosovu 80tih i kad matematicki proracunas Francuska ce za 75godina postati Muslimanski dominantna populacija tako da bolje da se mi malo slozimo zbog Evropske buducnosti koju bas i ne vidiùm tako sjajnu ako granice budu tako otvorene za sve fanatike djijadiste koji ce u buducnosti sigurno dolaziti i na ove prostore kao kamikaze
Vreme je na sloznost kao na Kosovskoj bitci ako nisi znao gde je bilo i Hrvata koji su se borili sa Srbima protiv Turaka
Naci ces sve na Wikipedia
Pozdrav
pravdak
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Cule-tvoja miroljubivost je opste poznata,ti ne mozes imati prijatelja,sem [*...*]? Naravno ne,samo su oni iskreniji.ti se brines za Evrop[u,a izdao si [*...*]Evo Boa mi je prijatelj,a ja sam Bunjevac,pozdrav.
Sipe
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Neb se tio mesati u ovaj vas nazovi dijalog , svako nek bude sto mu drago , al ja sam BUNJEVAC iz Backe i zabole me sta ko misli i o meni i o sebi.
cule
pre 11 godina i 10 meseci
Odgovori
Pravdak
Bravo za tvoje prijateljstvo sa Boom
Ali..ono sto sam izdao Bunjevce iza tvojih tackica je bas SUPROTNO
Otvorio sam im oci da nikada ne zaborave da su prvo Hrvati a onda SPS ulizice kao Pokornic i Bajic
POGLEDAJ jos jednom video na stranici 9 NAGRADJIVANJ POCASNI GRADJANIN i 5 ili 6 komentar od dole KERAC i njegov You tube gde istoricar Tavankucanin govori o istoriji Hrvata na tv Madjarske a ne Srpske??
ZASTO
Da MOZDA ne saznamo ISTINU da BUNJEVCI JESU HRVATI
Pošalji komentar
Dodaj grafički fajl
(do 20 MB)
    Imaš na raspolaganju 1000 karaktera
    Pravila komentarisanja
    Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove ovog Internet portala. Komentari su moderirani i odobravani u skladu sa opštim pravilima i uslovima.